TiskTisk

Poradna kandidátům

Pokud se nacházíte v situaci, kdy již aktivně hledáte nové zaměstnání či uvažujete o změně, je třeba tento podstatný životní krok náležitě zvážit.
 
Personální agentura Vám může podstatně pomoci v lepší orientaci na trhu práce, otázkách odměňování ve Vašem oboru a vhodně Vás nasměrovat ve Vašem dalším kariérním rozvoji. Profesionální konzultant by měl být schopen pomoci Vám v sebereflexi a poskytnout informace o možnostech či metodách, které můžete využít ve Váš prospěch jak v samotném procesu výběrového řízení tak přímého působení na budoucím pracovišti.
 
Pokud nastupujete do nového zaměstnání prostřednictvím personální agentury, máte za sebou garanta, který Vám aktivně pomáhá s celým procesem nástupu, začlenění do pracovního procesu a kolektivu, dokumentací včetně pracovní smlouvy a vyjednávání podmínek s novým zaměstnavatelem.
 
Bude dobré, pokud si, ještě před začátkem hledání nového zaměstnání, zkusíte odpovědět na několik otázek:
 
·          Které pracovní aktivity Vás skutečně baví a které vždy nejvíce odkládáte?
·          Kde se cítíte skutečně silný/á, zkušený/á, schopný/á, profesionální?
·          Které své kvality můžete a chcete zúročit v novém zaměstnání?
·          Ve které oblasti jste sám/sama se sebou nespokojen/a? Co byste chtěl/a změnit, zlepšit?
·          Jaké jste měl/a postavení v kolektivu?
·          Troufáte si na řízení kolektivu? Jak velkého? Pokud již jste na manažerské pozici, zvažte, kde se Vám dařilo a ze kterých chyb byste se nejraději poučil/a.
·          Kde si kladete překážky? Kde si nevěříte? Znáte zde na sebe názor ostatních?
·          Co všechno pro Vás znamená úspěch?
·          Jaký jste typ osobnosti? Spíše extrovert? Introvert? Precizní s potřebou přesné organizace nebo improvizátor, co preferuje neustálé změny a nesnese rutinu? Vstupujete raději do zaběhnutého procesu nebo ve Vás největší nadšení vzbudí možnost rozjet něco úplně nového věci od nuly?
·          Jaká by byla Vaše práce snů?
·          Co chcete v budoucí práci nalézt, abyste byl/a dlouhodobě spokojen/a?
·          Jaký je Váš životní styl? Jste ranní ptáček či sova? Jste si jist/a, že Vám nebude vadit trvalá práce přes čas?
·          Nakolik si ceníte vlastní práci? Kolik si chcete vydělávat? Jakou částku tvoří hranice, pod kterou se nechcete dostat?
·          V jaké lokalitě by mělo být pracoviště? Jaký čas jste ochoten/ochotna trávit dopravou do zaměstnání?
 
Čím lépe si definujete, co chcete dělat a za jakých podmínek, tím vyšší je šance, že takovou práci skutečně naleznete. Udělejte si seznam klíčových požadavků na novou práci. Formulujte je „pozitivně“ – chci přátelskou atmosféru na pracovišti (nikoliv nechci, aby tam byli tak protivní lidé jako tady), apod.
 
Cest, které můžete využít k nalezení nové práce, je více:
 
·          okruh Vašich přátel
·          personální agentury
·          internetové pracovní servery
·          tištěná periodika
·          různé profesní organizace, sdružení a komory
·          konkrétní firmy, které působí v oboru, který Vás zajímá

Aktuální pozice

Aktuality

13. 1. 2017 - Od 1.1.2017 došlo ke zvýšení minimální mzdy na 11.000 Kč.
13. 1. 2017 - ŽIVOTOPIS - MÉNĚ JE VÍCE Jak napsat životopis, aby obsahoval správné množství informací: 1. Nezačínejte životopis sekcí s názvem „Kariérní cíl“ 2. Nepoužívejte otřepaná klišé 3. Pozor na překlepy a gramatické chyby 4. Neuvádějte zbytečně mnoho kontaktů 5. Vyhněte se potenciální diskriminaci 6. Vynechte data v sekci „Vzdělání“ 7. Vynechte nerelevantní pracovní zkušenosti 8. Neuvádějte sekci „IT dovednosti“, pokud ovládáte jen ty základní 9. Nepište nic o referencích, pokud nebyly předem požadovány 10. Pozor na příliš dlouhý životopis (zdroj:http://www.hrnews.cz/lidske-zdroje/personalni-marketing-id-148675/zivotopis-mene-je-vice-id-2404117)